Een berg data-inspiratie van Job van den Berg

What's new op Job's Databerg? 

 

  • Binnenkort nieuwe Podcasts! Over Data en Marketingtrends van de toekomst

Ik ga op korte termijn de studio in om 5 nieuwe podcasts op te nemen! Dit doe ik voor de DDMA waar ik samen met collega's in het veld onderdeel ben van de commisse "Data, Decisions & Engagement". Ik zal 4 interviews hosten over de "Marketingtrends van de toekomst": welke marketingkansen bieden Mixed Realities en Metaverses?; hoe ziet een 'leven lang leren' er uit?; hoe kunnen 'mens en machine optimaal samenwerken'?; hoe past AI in de marketingmix? Voor VIA Nederland zal ik ook in de studio in gaan: een gesprek hebben over hoe je de juiste praktijkafwegingen maakt in een data en legal focused wereld. Binnenkort meer details over gasten en topics en houd Job's Databerg in de gaten!

 

We leggen vaak de focus op de korte termijn omdat we daar nou eenmaal de voorkeur voor hebben dan de langere termijn. Liever een kleine beloning op de korte termijn dan een grote beloning op de langere termijn. 'Present biases' noemen we dit in de psychologie. Ik vertel in deze blog hoe je de juiste afweging tussen korte en lange termijn kunt maken: hoe weet je of je present bias je verhindert van investeringen op de lange(re) termijn? Lees het hier

In april hielden we bij Blue Field Agency een event over de "Cookieless world als kans". In mijn verhaal benoemde ik dat de "Cookieless World" vaak als bedreiging wordt gezien voor het marketingvak. In deze Blog leg ik uit wat de kansen precies zijn en hoe je als bedrijf de volgende stappen kunt zetten. Lees het hier